Newsfeed-ul îți este inundat de poze cu prieteni transpirați, medaliați și colorați și, cu toate acestea, cu un zâmbet larg pe față? Există un motiv pentru care maratoanele și semimaratoanele au început să crească în popularitate, și anume beneficiul pe care îl au asupra sănătății fizice și psihice (ca să nu mai vorbim de respectul de sine!). Dacă vrei să te alături maratoniștilor sau pur și simplu să începi cu câteva ture de parc în timpul liber, primul pas este acela de a-ți alege echipamentul potrivit.

Noi te vom ghida în alegerea celei mai importante părți, și anume, încălțămintea. De această dată, esteticul are rol secundar, concentrându-ne pe aspectele exclusiv practice: o pereche de adidași de calitate îți poate proteja coloana de șocuri și te poate ajuta să resimți mai puțină oboseală.

Așadar, iată aspectele de care trebuie să ții cont în alegerea perechii ideale de adidași pentru alergat:

Ce adidasi sunt buni pentru alergat

  1. Călcâiul

Călcâiul trebuie să încapă în mod confortabil, însă nu trebuie să fie fix. Dacă îți poți scoate piciorul din adidas atunci când șireturile sunt strânse, însă nu legate, atunci poți considera că perechea pe care o încerci a trecut cu brio această probă.

De asemenea, în momentul în care legi șireturile până la ultimul ochi, trebuie să mai rămână puțin spațiu de mișcare pentru călcâi. Dacă simți cel mai mic disconfort, este cazul să te reorientezi către altă pereche de adidași. Nu uita că orice compromis practic pe care îl faci se transformă în durere odată ce treci la mișcare.

 

  1. Interiorul tălpii

Partea laterală a adidasului trebuie să îți îmbrace piciorul în mod ferm, dar confortabil în același timp. În cazul în care simți că te presează, încearcă să legi șireturile mai lejer. Dacă sentimentul persistă, caută alt număr sau alt model.

 

  1. Lățimea

Piciorul ar trebui să aibă suficient spațiu pentru a se deplasa dintr-o parte în alta a interiorului adidasului fără a depăși marginea branțurilor. Îți poți da seama dacă modelul pe care îl probezi este prea strâmt astfel: când baza degetului mic se suprapune peste marginea branțului.

 

  1. Lungimea

Asigură-te că există suficient spațiu între cel mai lung deget al piciorului (care poate să nu fie ‘degetul mare’) și marginea adidasului din partea frontală: dacă ai avea loc să strecori degetul mare de la mâini în acel spațiu, atunci lungimea este optimă.

 

  1. Flexibilitatea

Înainte de a proba o pereche de adidași, verifică nivelul de flexibilitate al tălpii: ține ferm călcâiul pantofului în timp ce îi apeși vârful pe podea. Urmărește punctele în care talpa se îndoaie: dacă sunt aceleași pe care le urmează și talpa piciorului tău atunci când se flexează, atunci poți striga ‘Evrika!’. Pasul al doilea este să încalți adidasul și să încerci să alergi cu el: acesta nu trebuie să opună rezistență, ci să urmeze în mod natural mișcările tălpii tale.

 

  1. Sentimentul

Nu în ultimul rând, sentimentul pe care ți-l lasă în momentul în care alergi cu ei ar trebui să fie unul dintre criteriile cele mai importante în luarea unei decizii. Cere ambii adidași ai perechii pe care o probezi și încearcă să mergi, alergi. Sunt ușori, confortabili, îți susțin piciorul fără să opună rezistență la flexare? Atunci ești pe drumul cel bun.

 

Câteva sfaturi-bonus:

  • Nu lăsa aspectele estetice să primeze în alegerea perechii de adidași pentru alergat. Orice mică sursă de disconfort se va amplifica și va fi o piedică în atingerea obiectivelor pe care ți le-ai setat.
  • Nu lăsa mărimea pe care o porți de obicei să îți influnțeze decizia de cumpărare. Un 39 poate diferi de la producător la producător, chiar și între diferite modele ale aceluiași brand. Urmează testele de mai sus pentru a stabili dacă într-adevăr ți-ai găsit Perechea.